הסוף למטרד?! • "ועדת הרמקולים" של בני ברק בהחלטות דרמטיות

איתי גדסי 2 Comment on הסוף למטרד?! • "ועדת הרמקולים" של בני ברק בהחלטות דרמטיות
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשנים האחרונות עלתה לא פעם הדרישה מחברי מועצת עיריית בני ברק להגיע להסדרה בכל הנוגע להכרזות של רמקולים ברחובות העיר, והפרעות המנוחה לתושבים.

בישיבת המועצה לפי כחודשיים אמר ראש העיר זייברט "אני מקבל עשרות טלפונים מאנשים, מרבנים, מאישי ציבור, שזה מפריע להם, זה פוגע בהם, זה מזיק לילדים. יש נשים זקנות ואלמנות שמצלצלות לבכות".

ראש העיר פירט: "יש כל מיני סוגי רמקולים. יש סוגי רמקולים כמו הלוויות, שגם צריך להחליט מה עושים איתם. יש של תרומות. יש גם מכירות. אדם רוצה למכור חלוקים בזול, בעשר בבוקר מכירה, כל העיר צריכה לדעת שהוא מוכר חלוקים. אחד רוצה לעשות כנס לאיזה משהו, אז כל העיר צריכה לדעת מזה. השאלה היא, האם באמת נותנים לדברים האלה ללכת לאורך כל הדרך? איך עושים איזה שהוא צמצום בנושא הזה"?.

ספק רציני ספק מבודח, אמר זייברט: "אני מכיר כמה אנשים שהלכו לעולמם והם השאירו רק צוואה בשורה אחת – אל תעשו לי רמקול עלי. לא רוצה, מה שלא אהבתי כל החיים שלי, לא רוצה לעשות אחרי שאני אמות".

חבר המועצה ישראל משה פרידמן אמר כי "צריך לאסור את כל הרמקולים, כולל ארגוני הצדקה, צריכים לאסור כל רמקול, לא משנה באלו שעות, כי אין שום היתר הלכתי לחדור אלי הביתה ולהחליט מתי אני אוכל לישון ומתי אסור לי לישון. אם יש למישהו תינוק שצריך לישון, פתאום מעירים אותו. יש חולים שישנים באמצע היום. יש שיעורים, יש שיעורי תורה, שבא רמקול וזה עוצר את כל השיעור ואי אפשר ללמוד. יש באמצע תפילות. זה מטרד".

באותו דיון החליט ראש העיר זייברט על הקמת ועדה לבחינת נושא הכרזות הרמקולים ברחבי העיר. הועדה מונה את החברים: חנוך זייברט, הרב אברהם רובינשטיין,  עו"ד בצלאל נתן, מנחם שפירא, דרור בן אפרים, פרץ אברמוביץ, ישראל משה פרידמן וחיים מנחם רוחמקין.

היום התכנסה ועדת הרמקולים, והחליטה לאסור לחלוטין את הכרזת הרמקולים הנוגעים לכל נושא המכירות והאירועים, באופן גורף. וכן להתיר כרזת לוויות ברוב שעות היום, כשבהמשך יוחלט מה בנוגע לשעות המנוחה שבין 14:00-16:00.

בנוגע לוועדות הצדקה, הועדה צידדה להתיר את הרמקולים בערבי חגים, ולאסור בשאר ימות השנה. עם זאת הוועדה תתייעץ עם מנהלי קופות הצדקה כדי לשמוע את עמדתם בנושא.

ולנו לא נותר אלא לקוות כי את החלטות הוועדה לא יחליטו לפרסם באמצעות הכרזות רמקולים…



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    אני חושב שקופות הצדקה שמחלקות לעשרות אנשים תמיכה בעיר יש להם גם זכות לבקש גם בכזאת שיטה

  2. 1

    מעניין מאוד מה יהיה כשיהיה כנס ענק של גור או של הלטאים או של הספרדים או מכירה של מי שמקורב לצלחת אז הוא יקבל אישור מיוחד ואז הפקחים יקבלו הוראה לא לעצור את הרמקול ולא לתת דוח
    הכל חרטה אחד גדול